Întrebări frecvente

Modalitatea cea mai simplă de a găsi răspunsuri la întrebările dumneavoastră este să citiţi lista întrebărilor frecvente.

Dacă totuşi nu aţi găsit răspunsul de care aveaţi nevoie, atunci puteţi transmite un e-mail folosind formularul de contact.

Aplicația mobilă

De ce aplicația mobilă engiemobile.ro solicită permisiuni pentru locație, cameră și fișiere media?

Aplicația mobilă solicită următoarele permisiuni pentru a putea oferi utilizatorilor o funcţionalitate corectă şi completă.

1. Permisiuni necesare sistemului de transmitere notificări de tip push (parse.com). Aplicația foloseşte acest sistem pentru a transmite notificări de emitere factură sau de transmitere a indexului autocitit etc.:

  • identitate, persoane de contact – găsește conturi pe dispozitiv;
  • altele: citire configurări ale serviciilor Google, rulează la pornire, controlează vibrarea.

2. Permisiuni necesare functionalităţilor specifice formularului de contact (ataşare fişiere, inclusiv foto realizate cu ajutorul camerei dispozitivului) şi a facilităţii de tip “lanternă” din ecranul de introducere index autocitit:

  • fotografii/media/fișiere, spațiu de stocare – modifică sau șterge conținutul stocării USB, citește conținutul stocat pe USB;
  • cameră foto – realizare fotografii şi videoclipuri.

3. Permisiuni necesare serviciilor bazate pe localizare (Google Maps) și cu care aplicaţia este integrată. Aceste servicii sunt utilizate pentru a localiza poziţia curentă şi a sugera cele mai apropiate puncte de plată (inclusiv traseul pe hartă până la acestea):

  • locație – locația exactă (bazată pe rețea și GPS), locația aproximativă (bazată pe rețea).

4. Permisiuni necesare accesării serverelor din backend pentru a aduce conţinut relevant şi pentru a deschide conţinutul recomandat. În cazul în care aplicaţia detectează lipsa unei conexiuni la internet, aceasta va oferi un un set restrâns de funcționalități până la restabilirea conexiunii:

  • Altele: primire date prin internet, acces deplin la rețea, vizualizează conexiunile la rețea.

Pentru detalii legate de confidenţialitate şi protecţia datelor vă rugăm să accesaţi opţiunea “Politica de confidenţialitate” din ecranul Setări al aplicaţiei.

Plata facturii

Ce modalităţi de plată am la dispoziţie?

Plata prin numerar (fără a fi necesară prezentarea facturii de gaze naturale, utilizând doar codul de client de 12 cifre):

  • la orice agenţie a băncilor BRD Groupe Société Générale, UniCredit Bank, CEC Bank, Bancpost, Garanti Bank, Alpha Bank şi Banca Centrală Cooperatistă CREDITCOOP;
  • la terminalele Rompay, QIWI, Zebra Pay, la benzinăriile OMW, la comercianţii parteneri Pay Point, Payzone şi un-doi Centru de plăţi, la ATM-urile Garanti Bank.

Plata prin card bancar la ATM:

  • cu aderare la sediul băncii: BCR şi Nextebank;
  • fără preaderare: BRD Groupe Société Générale, Banca Transilvania, Bancpost, UniCredit Bank, ING Bank, CEC Bank, Raiffeisen Bank, Garanti Bank şi Alpha Bank.

Plata prin debit direct la oricare din băncile noastre partenere (CEC Bank, BRD Groupe Société Générale, Raiffeise Bank, Bancpost, BCR, ING Bank, Nextebank, Banca Transilvania, UniCredit Bank, Garanti Bank şi Alpha Bank), prin semnarea în prealabil a unui mandat.

Acest serviciu presupune încasarea automată şi fără nici un comision a contravalorii facturii de gaze naturale, direct din contul dumneavoastră, la data scadentă.

Plata prin virament bancar: ordin de plată în conturile GDF SUEZ Energy România postate pe site-ul nostru.

Plata prin transfer bancar gestionat online la: CEC Bank, BRD Groupe Société Générale, Banca Transilvania, Bancpost, UniCredit Bank, BCR, ING Bank, Nextebank, Raiffeisen Bank, Garanti Bank şi Alpha Bank.

De ce apare un rest de plată pe factură în urma unei ajustări?


fie nu aţi achitat factura precedentă, astfel că, la regularizare, se regăseşte şi suma aferentă facturii neachitate, ca sold precedent, iar la factura curentă apare o diferenţă rezultată din regularizarea de consum fie aţi achitat factura estimată, iar indexul la citire este acelaşi cu ultimul index estimat, apărând o diferenţă rezultată din PCS (Putere calorifică superioară).

Cum pot activa Direct Debit pentru a-mi plăti factura?


Puteţi solicita mandatul de debit direct fie la sediile noastre, fie la agenţiile băncilor partenere (CEC Bank, BRD Groupe Société Générale, Raiffeise Bank, Bancpost, BCR, ING Bank, Nextebank, Banca Transilvania, UniCredit Bank, Garanti Bank şi Alpha Bank).

Dacă am Direct Debit activ şi nu am bani în cont la scadenţa facturii, banca îmi va debita contul după ce îl alimentez?


Nu. Contul dumneavoastră se debitează o singură dată pe lună, la momentul scadenţei facturii curente.

Cum îmi recuperez banii dacă am plătit cu cardul de 10 ori valoarea facturii?


Pentru soluţionarea acestei situaţii, aveţi la dispoziţie trei metode:

  1. consideraţi suma ca fiind plată în avans, fiind înregistrată în contul dumneavoastră şi urmând a compensa facturile de consum gaze naturale ce se vor emite ulterior;
  2. transferaţi suma către un alt loc de consum, în cazul în care sunteţi titular de contract furnizare gaze naturale;
  3. solicitaţi GDF SUEZ Energy România să restituie suma în contul dumneavoastră, după ce aţi furnizat informaţiile legate de contul bancar: numele titularului de cont, codul iban şi sucursala unde aveţi contul deschis.

(răspunsul este valabil şi pentru cazul în care achitaţi din greşeală în contul altui client GDF SUEZ Energy România)

Ce se întâmplă dacă am mai multe coduri de client şi nu plătesc factura pentru unul dintre ele?


Fiecare cod de client reprezintă un contract separat şi deci o factură separată care trebuie achitată până la data scadentă înscrisă pe factură. Cu alte cuvinte, neachitarea unei facturi pentru un cod de client nu afectează alte coduri de client aparţinând aceluiaşi client.

Care sunt conturile bancare pe care le pot folosi pentru a plăti prin virament bancar?

  • BRD GSG – SMCC: RO26 BRDE 450S V114 3681 4500
  • RAIFFEISEN BANK – AG. PŢA. ALBA IULIA: RO40 RZBR 0000 0600 1066 0361
  • BCR – SUC. SECTOR 3: RO16 RNCB 0074 0018 4206 G242
  • NEXTEBANK –  SUC. TRAIAN: RO76 CRDZ 007A 0000 2047 5006
  • CITIBANK EUROPE – SUC. ROMÂNIA: RO18 CITI 0000 0008 2490 2224
  • CREDITCOOP – AG. BUCUREŞTI: RO70 CRCO X410 0410 0002 1931
  • UNICREDIT BANK – SUC. CHARLES DE GAULLE: RO54 BACX 0000 0001 2482 3310
  • ING BANK NV – SUC. BUCUREŞTI: RO83 INGB 0001 0000 0000 0888
  • CEC BANK – AG. LIPSCANI: RO80 CECE B315 N5RO N218 9733
  • BANCA TRANSILVANIA – SUC. UNIRII: RO44 BTRL 0430 1601 0071 3643
  • BANCPOST – SUC. VITAN: RO79 BPOS 8200 2783 000R ON03
  • TREZORERIE: RO41 TREZ 7005 069X XX00 0397 (valabil doar pentru clienţii non casnici)

Ce reprezintă factura de regularizare?

Potrivit contractului de furnizare, facturile de gaz se emit lunar, astfel: timp de 2 luni în baza programului de consum estimat, iar în cea de-a treia lună, se emite o factura de regularizare în baza indexului citit de către operatorul sistemului de distribuţie gaze naturale, Distrigaz Sud Reţele. Factura de regularizare conţine diferenţa dintre consumul real înregistrat în perioada de regularizare menţionată pe factură si consumul estimat şi facturat, în cele doua luni. Astfel, pe factură veţi găsi atât indexul citit înregistrat la începutul acestei perioade, cât şi cel citit la sfârşitul perioadei. Din acest consum real, este scăzut consumul estimat facturat, valoarea facturii de regularizare reprezentând diferenţa dintre cele două, care poate fi negativă sau pozitivă, în functie de cele două consumuri.

Din momentul plăţii facturii, cât timp durează până când suma este virată în contul GDF SUEZ Energy România?

Maximum 3 zile. Vă recomandăm să efectuaţi plata cu minimum 3 zile înainte de scadenţă pentru a evita situaţia neplăcută a perceperii unor penalizării sau a  deconectarii din neplată. De asemenea, specificaţi codul de client la detaliile plăţii, în vederea unei alocări rapide şi corecte a sumei pe codul de client respectiv. Mai multe informaţii despre factură aici.

Solicitare copii facturi şi fişă plăţi

Cum aflu datele facturii mele?


Cea mai simplă metodă de a accesa aceste informaţii este prin crearea unui cont de utilizator pe platforma Agenţiei online.

De asemenea, există şi Serviciul InfoPlata, disponibil non-stop. Apelaţi Call Center-ul dedicat (021 9366 sau prefix local 936) si alegeţi opţiunea 1, iar robotul vă oferă informaţii despre soldul dumneavoastră, precum şi datele ultimei facturi emise.

Servicii online (Agenţia online, factura prin e-mail)

De ce să aleg factura prin e-mail?


Pentru că este un serviciu gratuit care vă asigură acces permanent, oricând şi oriunde, la factura dumneavoastră de gaze naturale.

Cum activez factura prin email?


Factura prin email se activează online, foarte uşor, accesând butonul dedicat din site-ul GDF SUEZ Energy România. Dacă aţi optat pentru factura prin e-mail în urma unei discuţii cu un operator din Call Center sau după o vizită în sediile noastre, atunci vă activăm automat factura prin e-mail.

Cine poate opta pentru factura prin e-mail?


Toti clienţii GDF SUEZ Energy România care au un încheiat un contract de furnizare gaze naturale, atât persoane fizice, cât şi juridice. Factura prin e-mail are valoare fiscală.

Ce fac cand am pierdut e-mailul cu factura?


Puteţi accesa oricând factura dacă aveţi un cont în Agenţia online. De asemenea, ne puteţi transmite un mesaj folosind formularul online din secţiunea Contact de pe website-ul engie.ro

Cum dezactivez factura prin e-mail?


Puteţi dezactiva factura prin e-mail prin 3 modalităţi, la alegere:

  1. accesaţi engie.ro şi urmaţi etapele abonării, debifând opţiunea respectivă
  2. transmiteţi un mesaj folosind formularul online din secţiunea Contact de pe engie.ro
  3. sunaţi la call center-ul nostru dedicat

De ce să folosesc Agenţia online?


Pentru că Agenţia online este platforma unde puteţi vizualiza imediat ultimele facturi şi plăţi efectuate, dar şi să plătiţi în siguranţă factura de gaze naturale. Logarea se face simplu, pe baza user-ului si a parolei, ceea ce oferă confidenţialitate asupra datelor din cont, dar şi securitate maximă pentru orice tranzacţie de plată.

Cine poate să-şi facă cont în Agenţia online?


Toţi clienţii GDF SUEZ Energy România (persoană fizică, persoană juridică din categoriile B1 şi B2).

Cum fac un cont în Agenţia online?


Clienţii care nu au cont activ pe platformă vor accesa secţiunea Înregistrare unde vor completa detalii specifice: codul de client, numărul de contract şi un cod alfanumeric (captcha).

Pasul următor presupune introducerea adresei de e-mail şi a unei parole urmat de crearea contului.

După finalizarea acestei operaţiuni, va fi anunţat că înregistrarea a fost efectuată cu succes şi ca va trebui să foloseaască link-ul trimis prin e-mail pentru a activa contul.

În cazul în care clientul a uitat parola, el poate accesa secţiunea Am uitat parola, unde va introduce adresa de e-mail cu care şi-a creat contul Agenţia online, iar sistemul va genera automat o parolă care va fi transmisă pe e-mail. Parola generată automat poate fi schimbată de către client în secţiunea dedicată modificărilor.

Cum accesez Agenţia online?


Accesarea Agenţiei online se poate face din website-ul GDF SUEZ Energy România sau tastând în browser agentia.gdfsuez-energy.ro. Oricare dintre opţiuni vă conduce în pagina de autentificare. Clienţii care au cont activ şi doresc să se autentifice pentru accesarea platformei vor completa adresa de e-mail folosită la înregistrare şi parola.

Ce metode de plată sunt disponibile direct din Agenţia online?


Pentru plata oricărei sume din factura de gaze naturale, puteţi folosi serviciul Internet Banking direct de pe platforma. În acest moment, această facilitate este pusă la dispoziţie pentru clienţii având activ serviciul Internet Banking la următoarele bănci:

  • CEC Bank
  • Raiffeisen Bank
  • Banca Transilvania
  • Bancpost
  • BCR
  • Unicredit Bank

Puteţi plăti factura de gaze naturale, fără comisioane sau alte costuri, folosind direct opţiunea creată special pe platforma Agenţiei online.

Încălzirea pe bază de gaze naturale, Reţeaua ExpertGaz

Cum pot beneficia de încălzire pe bază de gaze naturale?

Încălzirea pe bază de gaze naturale (încălzire individuală şi apă caldă menajeră) presupune îndeplinirea a două condiţii:

  1. să aveţi un contract de furnizare gaze naturale. Dacă nu aveţi, click aici pentru detalii: Cum devin client?
  2. să achiziţionaţi un pachet de încălzire cu centrală termică. Click aici pentru detalii: Cum achiziţionez un pachet de încălzire cu centrală termică?

Încălzirea individuală cu centrală termică pe bază de gaze naturale presupune nu doar achiziţia centralei termice, ci şi a întregului pachet adiacent.

O instalaţie termică cuprinde:

  • centrală termică;
  • corpuri radiante (calorifere);
  • conducte de apă;
  • fitinguri, robineţi, filtre anticalcar.

Recomandarea noastră este să optaţi pentru ofertele dedicate, prin intermediul reţelei ExpertGaz, reţeaua partenerilor instalatori fondată de GDF SUEZ Energy România, pentru a beneficia de:

  • consultanţă de specialitate;
  • echipamente de încălzire eficiente;
  • lucrări de calitate pentru instalarea centralei termice şi a pachetului adiacent;
  • pachete de finanţare pentru serviciile şi produsele noastre.

Partenerii ExpertGaz deţin autorizaţii pentru execuţia lucrărilor de proiectare şi execuţie în domeniul gazelor naturale, colaborând eficient cu echipele consilierilor GDF SUEZ Energy România.

Puteţi obţine detalii suplimentare prin transmiterea unui mesaj, folosind formularul online din secţiunea Contact.

Pot obţine finanţare pentru cumpărarea unei centrale termice?

Prin colaborarea cu unul dintre partenerii ExpertGaz Partenerii ExpertGaz, da, este posibil să beneficiaţi de finaţare.

Contactați partenerii ExpertGaz din zona dumneavoastră pentru a afla detalii despre finanțare.

Partenerii ExpertGaz sunt la dispoziţia dumneavoastră pentru detalii suplimentare. Accesaţi secţiunea Vreau să contactez direct un partener ExpertGaz şi transmiteţi întrebări legate de acest aspect.

Care sunt serviciile şi produsele oferite de Reţeaua ExpertGaz?

  • proiectarea instalaţiei de gaz;
  • avizarea documentaţiei tehnice;
  • echipamente de încălzire eficiente;
  • consultanţă de specialitate;
  • pachete de finanţare adaptate;
  • execuţia şi recepţia instalaţiei de gaze naturale şi a instalaţiei termice.

Puteţi obţine detalii suplimentare prin transmiterea unui mesaj, folosind formularul online din secţiunea Contact.

Din punct de vedere al randamentului, care este deosebirea dintre centrala convenţională şi cea cu condensare?

  • Centrale termice convenţionale

Gazele naturale din ardere, aruncate ulterior în coş, au temperaturi mari, iar randamentul centralei termice este unul mai scăzut decât în cazul centralelor termice cu condensare.

  • Centrale termice cu condensare

Schimbătoarele de căldură ale acestora reuşesc, datorită construcţiei speciale şi eficienţei termice ridicate, să recicleze o parte din energia gazelor de ardere, scăzând temperatura acestora până aproape de cea a punctului de rouă.

Datorită recuperării căldurii produse prin condensarea vaporilor de apă din gazele de ardere, randamentul centralelor termice cu condensare este cu 15-20% mai ridicat decât cel al centralelor convenţionale.

De ce ar trebui să îmi instalez o centrală termică?

Pe lângă confortul oferit de apa caldă menajeră şi încălzirea în sezonul rece, centralale termice vă oferă o mulţime de alte avantaje:

  • autonomie;
  • posibilitatea de control strict al cheltuielilor;
  • eficienţă termică ridicată;
  • economii la factura de încălzire;
  • emisii reduse;
  • echipamente compacte;
  • flexibilitate faţă de spaţiile de montare;
  • siguranţă în exploatare şi funcţionare.

Partenerii ExpertGaz sunt la dispoziţia dumneavoastră pentru detalii suplimentare. Accesaţi secţiunea Vreau să contactez direct un partener ExpertGaz  şi transmiteţi întrebări legate de acest aspect.

Ce modele de centrale termice am la dispoziţie?

Prin intermediul reţelei ExpertGaz vă punem la dispoziţie o gamă largă de centrale termice, cu puteri variate, de la 24 la 33 kW, acoperind necesarul termic atât pentru un apartament de bloc, cât şi pentru o  casă cu două nivele.

Cum pot obţine autorizaţia de funcţionare a centralei termice?

Autorizaţia de funcţionare a centralei termice numită în termeni de specialitate, admiterea funcţionării, reprezintă dovada că echipamentul termic (centrala termică) poate funcţiona până la scadenţa următoarei verificări (maxim 2 ani).

Punerea în funcţiune şi admiterea funcţionării centralei termice se efectuează de către producătorul acesteia sau de către persoane juridice autorizate pentru verificări tehnice în utilizare de către ISCIR (Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat).

Partenerii ExpertGaz deţin autorizările necesare pentru punerea în funcţiune a centralei şi eliberarea autorizaţiei de funcţionare. Accesaţi secţiunea Vreau să contactez direct un partener ExpertGaz  şi transmiteţi întrebări legate de acest aspect.